Köpvillkor

§1. ALLMÄNNA VILLKOR

Omni-Retail webbshop drivs av Omni-Retail AB, Snickarevägen 2 , SE-443 61 Stenkullen, Sverige. Organisationsnummer: 556340-0810. Omni-Retail tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt Teknikföretagens avtal NL09.

 

§2. BESTÄLLNING

Beställning av Omni-Retail produkter kan endast göras av företag eller via vår webbshop, Mail till info@omni-retail.se eller ring telefon 0302-244 80. Du kan även ansöka om att bli återförsäljare med egen inloggning och förmånligare prislista hos Omni-Retail. Inkommande beställning besvaras med en orderbekräftelse via mail. Omni-Retail förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Vi föredrar att skicka ut din faktura via mail, för att spara på miljön.

 

§3. PRISER

Alla priser anges i svenska kronor exklusive svensk moms, för närvarande 25%. Företag utanför Sverige men inom EU betalar inte moms när de anger giltigt momsregistreringsnummer. Omni-Retail reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och emballage tillkommer och anges på fakturan. Vi föredrar att skicka ut din faktura via mail, för att spara på miljön. Vid order under 5000:- tillkommer en hanteringskostnad på 250:-.

 

§4. BETALNING

• Faktura (inom Sverige)

Företag inom Sverige kan handla mot faktura, efter sedvanlig kreditprövning. Handla idag och betala inom 30 dagar efter leverans. Vi ber dig uppge fakturanummer vid betalning. Om försenad/utebliven betalning påläggs du en dröjsmålsränta på 1,5% per månad.

• Förskottsbetalning mot faktura (EU och utanför EU)

För nya företagskunder inom EU, tillämpar vi i första hand förskottsbetalning via faktura, innan godset skickas. Länder inom EU ska uppge giltigt momsregistreringsnummer för att kunna handla utan svensk  moms. För överenskommelse eller frågor om andra betalningsmetoder, kontakta Omni-Retail.

 

§5. LEVERANS & FRAKT

Beställningar behandlas och levereras så snabbt som möjligt av Omni-Retail. Vår normala leveranstid på lagerförda produkter är 2-4 arbetsdagar efter mottagen och bekräftad order. Önskas expressleverans samma dag (mot tillägg) kontakta Omni-Retail. I vissa fall levereras produkterna direkt från fabrik (mot tillägg). Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärt längre leveranstid meddelar vi dig. För transport inom Norden anlitas normalt DHL Freight (Sweden) AB eller Fraktkompaniet. Fraktkostnad tillkommer baserat på godsets vikt och destination. Omni-Retail kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Om en beställd vara har utgått ur sortimentet, erbjuds du en likvärdig produkt. 

 

§6. LEVERANSFÖRSENING

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Omni-Retail förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Viktigt! I sällsynta fall slarvar fraktbolagen bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

 

§7. GARANTI

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med sina köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Fakturan på betald vara gäller som garantisedel, och finns sparad i vårt fakturasystem. Omni-Retail lämnar garanti enligt våra leverantörers villkor, vilket normalt innebär minst ett års garanti. 

 

§8. ÖPPET KÖP / ÅNGERRÄTT

Kunden måste kontakta en säljare hos Omni-Retail för att se om det är möjligt att ångra köpet. Om varan är en standard lagerprodukt, är det vanligtvis möjligt att få full återbetalning. Detta gäller vid obruten förpackning och att kunden hört av sig inom 8 dagar efter levererad produkt. Vid bruten förpackning eller specialbeställningar gäller särskilda villkor, kontakta Omni-Retail. Leverans- och returkostnad står köparen för. 

 

§9. REKLAMATION

Omni-Retail tillämpar Teknikföretagens avtal NL09 vid reklamationer. Kontakta Omni-Retail så snart som möjligt.

 

§10. RESERVATIONER

Omni-Retail reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislistor på webbsidan och i webbshopen.

 

§11. SÄKERHET

Säkra sidor 

De sidor där känslig information överförs, betalningar och personuppgifter är s.k. säkra sidor. Du som kund kan kontrollera att den webbsida du besöker är säker i webbadressen. I vanliga fall börjar adresserna med http:// men om du befinner dig på en säker sida börjar de istället med https:// där "s" står för "secure"